hamburger hamburger

< Artykuły

BLOG - 3 maja 2021

Higienizacja jamy ustnej.

Wszystko zaczyna się od higienizacji jamy ustnej.

Marzysz o pięknym, białym uśmiechu, pomyśl o oczyszczeniu zębów z kamienia. Pewnie zastanawiasz się co jest przyczyną powstawania kamienia nazębnego…czym tak naprawdę on jest i jak można sobie z nim radzić?

Zapoznaj się z poniższymi rekomendacjami, z których dowiesz się jak radzić sobie z kamieniem i nieestetycznymi przebarwieniami płytki nazębnej. Będziesz wiedział jak często należy poddawać się
zabiegom higienizacji jamy ustnej.

Higienizacja jamy ustnej.

Kamień nazębny to po prostu utwardzone bakterie, których w porę nie usunęliśmy za pomocą szczoteczki. Bakterie cały czas mamy w ustach, gromadzą się po każdym posiłku. Jak się zmineralizują czyli utwardzą, w efekcie powstanie kamień. Jest on nie tylko nieestetyczny, ale może powodować szereg schorzeń – w tym wywoływać próchnicę oraz stany zapalne dziąseł, które w ostateczności prowadzą do paradontozy.

Zabieg na jaki powinniśmy się zdecydować to skaling, czyli usuwanie kamienia nazębnego za pomocą ultradźwięków. Standardowo powinniśmy go wykonywać raz na pół roku, opcjonalnie raz do roku. Wszystko zależy od codziennej higieny jamy ustnej, od tego jakiej szczoteczki używacie i jaką techniką myjecie zęby. Natomiast pacjenci, którzy borykają się z przewlekłym zapaleniem dziąseł czy paradontozą – wówczas zalecamy skaling co trzy miesiące.

Drugim etapem zabiegu higienizacji jamy ustnej jest oczyszczanie zębów z osadu za pomocą piaskarki stomatologicznej. Osad nazębny powstaje w skutek spożywania kawy, herbaty oraz palenia wyrobów tytoniowych. Podobnie jak kamień, nie tylko wygląda nieestetycznie, ale również może mieć negatywny wpływ na stan naszych zębów i dziąseł. Piaskowanie jest zabiegiem, który pozwala na jego skuteczne usunięcie i często jest wykonywany wraz ze skalingiem. Piasek stomatologiczny jest niezwykle delikatny – nie uszkadza szkliwa, dlatego możemy go wykonywać nawet co trzy miesiące.

Uzupełnieniem całego procesu higienizacji jest fluoryzacja. Fluor to to pierwiastek bezcenny dla zdrowia zębów. Wzmacnia on szkliwo i uodparnia zęby na działanie szkodliwych bakterii, hamuje proces próchnicy oraz zmniejsza nadwrażliwość zębów. Zdarza się, że pomimo fluoru w środkach higieny jamy ustnej, jest go za mało w ciągu dnia aby skutecznie chronił nasze zęby. Wówczas wskazany jest zabieg fluoryzacji zębów, polegający na pokryciu ich specjalnym lakierem lub żelem o wysokim stężeniu fluoru. Zabieg ten jest w pełni bezpieczny dla osób, które nie mają problemu z fluorozą (występowaniem białych plam na zębach, powstałych wskutek przedawkowania fluoru poprzez przyjmowanie go doustnie). Profilaktycznie fluoryzację w gabinecie wykonuje się co trzy lub sześć miesięcy. Przy nadwrażliwości częstotliwość nakładania fluoru dopasowuje się indywidualnie do potrzeb pacjenta.

BLOG - 30 marca 2021

Zatrzymaj młodość - smart anging.

BLOG - 17 sierpnia 2022

Flow Injection